1. nap

2018.10.27

Az iskola első heteiben tudtuk meg, hogy a Határtalanul pályázatot megnyertük, ezért megyünk Kárpátaljára.

Október 13-án eljött a várva várt nap. A busz hajnali hat órakor indult iskolán elől, Miskolcról (Petőfi S. Ált. Isk. Rónai Ferenc Tagiskolája, Miskolc, Kassai u. 15). A határig vezető úton kísérőnk, Kati néni minden apró részeltről beszámolt: mi vár ránk a határon, mit kell tennünk, hogyan viselkedjük a buszon, a kiránduláson. A határ túloldalán újabb honismereti vezetők csatlakoztak csoportunkhoz. Általuk újabb ismeretekkel gazdagodtunk Kárpátalja történelméről, földrajzi tudnivalóiról, Ukrajna kialakulásáról.

A munkácsi várhoz délben érkeztük gyönyörű napsütésben. A magaslatból már messziről látszott az óriási turulmadár, amit később közelről is megnéztünk.

A várban sok érdekes feladatot kellett megoldanunk, mely által jobban megismerhettük a történelmet. Először meg kellett keresnünk a várkapitány szállását, majd selfit készíteni a három bástyánál. Majd egy, a kornak megfelelő menüt kellett összeállítanunk. Ezeket a feladatokat csoportokra bontva oldottuk meg.

Zrínyi Ilona szobránál szalagot is tűztünk fel, megemlékezve róla. A vár kiállítótermeiben régi népviseleteket, Kazinczy börtönszobáját, kínzókamrát is megtekintettük.

Utána elindultunk Munkács belvárosába. Megnéztük a nevezetességeket, majd kaptunk egy kis szabad időt, mely során képeket kellet készíteni a főutcán lévő szobrokról. Ezek után elindultunk Beregszászra, a szállásunkra, majd elfoglaltuk a szobákat és a szomszéd épületben elfogyasztottuk a finom vacsorát.

Nagyon jól éreztük magunkat és rengeteg új élményben volt részünk már ezen az egy napon is.

További képekért kattintson ide.